14 Kasım 2015 Cumartesi

DIY- Fotoğraf Fonu yapma







Fotoğraf çekmek ciddi bir kabiliyet işi. Kaliteli bir makina ve güzel ışıkla bile her zaman harika sonuçları alamıyoruz. Özellikle benim gibi fotoğraf çekme kabiliyetiniz düşükse... Biraz da üşengeçlikten aslında. O açı, o duruş tam değil biliyorum ama çoğunlukla o kadar acele bir şekilde fotoğraflamam gerekiyor ki, o herkeste gördüğüm harika fonda o mükemmel fotoğraflar çıkmıyor. Yani özen göstermek de baya önemli. Yemek ve pasta konusunda da ben genellikle bu işleri akşam-gece saatlerinde yaparım. O yüzden en önemli faktör olan ışık kafadan eksik oluyor. Bu zamanlarda bir fon ihtiyacını hep duydum.

Yaz başında kendime hobilerimle ilgili bir liste oluşturmuştum. Alıp da kullanmadığım malzeme kalmasın diye... Orada da üç boyutlu bir fon hazırlamak için mukavva a2 kağıdı gibi malzemeler vardı. Ne yazık ki almayı hep ihmal ettim. Dün de blogda bir bitenler- çöpe gidenler yazısı yazmak istedim ama çektiğim fotoğraflar rezildi. Biraz da görüntülenecek objenin fazlalığı ve hepsinin net görüntülenmesi gereğinin de etkisiyle hemen eldeki imkanlarla geçici bir fon hazırlamaya karar verdim.

Bende malzeme olarak büyük eski bir mantar pano, resim defterinden iki yaprak, çift taraflı bant ve makas.






















1 yorum: